regen-woud dus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anton en Veronique Elshout - WaarBenJij.nu regen-woud dus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anton en Veronique Elshout - WaarBenJij.nu

regen-woud dus

Blijf op de hoogte en volg Anton en Veronique

19 Februari 2014 | Australië, Cairns

We hebben op het Yongala wrak gedoken in Ayr. Het is een prachtig begroeid wrak, midden in de oceaan, dus pillen innemen. Er was weer veel stroming en weinig zicht, maar toch schitterend. Veeeeel gezien, grote batfish, eagle Ray, schildpad en alles groot. Zeer grote groepers, barracuda's enz.Na het duiken zijn we gelijk weer gaan rijden richting het noorden. Aangezien we te laat naar een camping gingen zoeken, waren de meeste al gesloten. Uiteindelijk zijn we in Ingham beland. De volgende dag weer een stuk gereden, meer landinwaarts en onderweg wat uitstapjes gemaakt. Nu hebben we dus echt het regenwoud meegemaakt. Hard en veel en kort komt de regen naar beneden. Wel warm, erg warm. Dus ontiegelijk benauwd. Lekke koppakkingen bij ons beide. Gister in Port Douglas. Vonden we niet zo gezellig, erg strak en netjes alles. Veel dure hotels en restaurants.Vandaag naar Kuranda geweest. Een heeeeel erg leuk stadje, bovenop een berg. Geprobeerd de digeridoo te spelen, dat valt nog niet mee! Er zijn toch veel dingen gesloten, dus dat is jammer. Wel een vlinder tuin bezocht, beetje gewinkeld en gewandeld door de jungle. Nu zitten we in Cairns, ziet er gezellig uit bij de haven vinden wij. Wel een behoorlijk grote plaats. Morgen voor een paar dagen het rif op! joehoe, hebben we zin in.

• 19 Februari 2014 - 18:01

Anet De Haan:

Hoi daar,

Prachtig allemaal om vanaf de zijlijn alles toch wat mee te maken.
    Slangen, barracuda's, batfish (hoe die te ook dan uit mag zien), aangenaam gezelschap hoor ;-). De digiridoo bespelen lijkt me een vak apart.
    Heel veel plezier die paar dagen op het rif. Ben benieuwd!

Groetjes Anet

• 22 Februari 2014 - 12:27

Belinda:

mooie foto van de slang, Jay vind hem ook erg stoer :-)
    regenwoud is toch wel favoriet bij mij maar ja die van Costa Rica en Tobago hebben wij gezien dan die van Ausie is wel jammer dat het zo benauwd was.
    blijft leuk om jullie te kunnen volgen zo.
    Nog heel veel plezier xxx